Safo de Lesbos

Safo, tamén coñecida como a décima musa, foi unha poetisa grega que viviu entre os séculos VII e VI a. C. na illa de Lesbos.
O tema principal dos seus poemas é o amor, que Safo expresa sinxelamente, con tenrura, con paixón. Sempre algo íntimo e sentido, mestura de pracer e dor.
Para Safo, Eros é o máis belo, o máis desexable, pero tamén o máis duro e irresistible.
 A súa obra (O Himno a Afrodita, O máis fermoso, Paréceme igual aos deuses...) constitúe a primeira mostra da poesía amorosa europea.
Os poetas latinos Ovidio e Catulo imitaron a súa poesía. Catulo traduciu o poema que vos ofrecemos para a súa amada Lesbia. Poderedes ver o texto orixinal en grego na Biblioteca do centro, xunto a pequenos comentarios sobre o mesmo realizados por alumnos de 2º Bacharelato. Aquí vos deixamos unha tradución ao castelán realizada por Juan Ferraté en Líricos griegos arcaicos.



Me parece igual que un dios, el hombre
que frente a ti se sienta y tan cerca
te escucha absorto hablarle con dulzura
y reírte con amor
Eso, no miento, no, me sobresalta
dentro del pecho el corazón; pues cuando
te miro solo un instante ya no puedo
decir ni una palabra
La lengua se me hiela y un sutil
fuego no tarda en recorrer mi piel,
mis ojos no ven nada, y el oído
me zumba, un sudor
frío me cubre, y un temblor me agita
todo el cuerpo, y estoy, más que la hierba, 
pálida, y siento que me falta poco
para quedarme muerta.

Escoita os poemas de Safo e Catulo recitados en grego e latín por alumnos de instituto coma vós neste enlace: https://www.youtube.com/watch?v=6G7X99spE20


Comentarios

Entradas populares de este blog

Día do Libro: Homenaxe a Cervantes